pondělí 23. července 2012

Testuju Etu... Entrecote a ratté brambory


Entrecote s brambůrkami

V rámci testování pánve Eta jsem dostala spešl balíček z Torád.cz a v jeden  teplý večer báječně povečeřela s rodinkou. Moc se mi zamlouvá koncept boxů,z nichž člověk uvaří nádherné jídlo. Ne každý doma mívá všechny potřebné ingredience na kouzlení při vaření. Sama často podobné tašky připravuji, když jdeme k přátelům grilovat. Různé malé pytlíčky, lahvičky s voňavým obsahem, vlastní směsi koření dokáží obyčejné jídlo vyzdvihnout do nebeských výšin, aktuálně třeba cukety. Torád box byl o velmi kvalitních surovinách, dělalo se s ním jedna radost. Sama jsem si stanovila výzvu, že do receptu nebudu nijak zasahovat, že se budu striktně držet instrukcí. Bojovala jsem, bojovala, ale zmákla to.

Torád box


Ingredience

500 g rib eye
brambory ratté
banánová šalotka
chilli papričky
barevný pepř
olivový olej
mořská sůl
papriky
datlová rajčata
rukola
slunečnicová semínka
aceto balsamico
Avokádo, šalotka, ratté, jalapeňo, malá chilli

Uruguayský rib-eye steak jsem omyla, očistila, osušila, jemně poklepala pěstí, potřela olivovým olejem a nechala hodinu odpočívat. Šéfkuchař z Torád,cz doporučuje na steak po dobu "marinování" rozkrojenou chilli papričku.
Marinování masa, záměrně neočištěné

Určitě je dobrý tip, že olej se při používání grilovací pánve používá pouze na suroviny, nikoliv na pánev. Mezitím jsem si nakrájela ratté brambůrky na čtvrtky, šalotku na osminku, vše dala do zápekačky, brambory propíchala, posypala rozmarýnem, osolila, opepřila a polila olivovým olejem a pekla cca 40 minut do změknutí.
Brambory před a po

Na rozpálené grilovací pánvi jsem steak ogrilovala 2 minuty z každé strany, poté posolila, opepřila drceným pepřem a přendala na pekáč vyložený pečíčím papírem.
Grilovaný steak

Pak nechala 5 minut dopéct v troubě na 180°C, vyndala, zakryla a dvě minuty nechala dotáhnout. Podávala jsem se salátem z rukoly, paprik a rajčat s acetem balsamikem, sypaným slunečnicovými semínky a avokádem rozmačkaným s chilli paprikou, narozdíl doporučovaného olivového oleje, jsem avokáda jemně pokapala citronovou šťávou.
Guacamole v avokádové slupce

Testovací box mě bavil moc, recept nebyl sice nějak objevný, ale v případě pořádné flákoty to určitě není prioritou. Moc jsme si pochutnali. Kvalita surovin velmi mile potěšila. Pánev si zahrála svoje první představení v měsíčním angažmá v naší domácnosti. Velmi oceňuji, jak vede teplo, na steaky ideální.

Žádné komentáře:

Okomentovat